2

TAK SUKA SALESMAN TECNO WATER@SWISSPRO...!!!!

 korang pernah dengar ini...???
 Mungkin ada diantara korang pikirin seperti saya ingin menjual ini produk kan??? OH TIDAKKKK....pe yang saya nak story dalam entri ini adalah untuk meluahkan isi hati perot yang geram dan menyampah...

apa yang saya nak bagitau ialah saya sedang mengalami 1 sindrom kegagalan fungsi untuk menyukai manusia2 yang bekerja dengan TechnoWater@SwissPRO or etc...bukan BINCI!!! cuma TAK SUKA je....PEMBETULAN bukan Syarikat ini yang saya BAND tapi salesman2 nye yang amatlah saya tak suka skali...yang datang dari rumah ke rumah konon membuat promosi untuk pekerja2nya yang sedang praktikal....


tengok pic ni pulak....

  • mungkin diantara kita pernah dengar produk ini kan???? wahhhh...macam2 spesial konon...wokehhh...bagos...mmg bagos la jugak ngan produk nih...tapi apa yang buat saya teringin untuk menulis blog ini adalah tentang si manusia-manusia salesmannya...yang bagos berusaha meLAKUkan produk syarikat mereka...kat sini saya nak la puji sket mereka ini memang sangat2lah komited dan bijak berkata2 melontarkan hujah2 mereka...kalau  masok parlimen memang bagos lah diorang ni.... (sebelum nak mengutuk nak lah puji sket bagi terangkat sket...) Diorang ni semua dari A-Z cerita pasal barang diorang 2 memang complete...sampai kalau korang pernahlah dengar cara mereka ini bercakap mesti tepu punya otak korang lah...tepu sebab terpukau + terpengaruh = beli produk....

  • hari ini baru x sat tadi, ada 2 orang salesman syarikat produk ini datanglah ke rumah saya yang tak seberapa ini...saya ni petang2 macam ni biasalah mengadap lappy kesayangan ni berFB..tetiba dengarlah orang beri salam. Mulanya macam malas lah nak menjenguk bukak pintu...tapi siap ketuk sliding door umah...hemmmm...hangen la gak...rupa2nya salesman itu...sorang pompuan sowang lelaki...tengok je barang yg dia bimbit...adohhhh menyesalnye bukak pintu...nak tak nak saya pun bagi lah diorang masok...mereka pun mulalah berbahasa basi...waduhhh...dah sangkut dah saya ni... (cakap dalam hati) bukan saya tak pernah jumpa golongan mereka ini sampai mak saya pun terpengaroh...dan sekarang ada lah dok tercongok kat dinding umah di kluang tu... (dah ada kan saya guna jugak lah air 2...) tapi xpe kan...memang benda 2 bagos cuma...SALESMAN nye yang saya amat tak suka...

  • bla...bla...bla...cerita punya cerita sampailah part klimaks entri ini...yang si salesman lelaki ni beria lah pung...pang...pung...pung bagi penerangan...then sampailah dia cita tentang harga...okay..harga RM3288 tapi pujok punya pujok saya untuk beli benda ini dari RM3288...dia boleh bagi RM2088 katanya harga staf...emmm...yo lah tu...dengan sesuka hati je kalau saya pilih untuk bayaran secara ansuran dengan DEPOSIT RM488 then dia turunkan lagi RM388...dengan rasa sesuka hati dia aje suruh saya bayar dengan kad kredit...wahhhh...ingat saya ni tokeh balak... elooo...duit palstik saya 2 untuk emergency SAHAJA!!!!

  • yang saya geram...caranya tu sungguh seperti PAKSA untuk saya beli benda itu...macam2 psikologi yang dibuatnya...utnuk mempengaruhi saya membeli. wahhh...saya tidak terpengaroh okey...apa2 mestilah kena tanya hubby dulu betul x? then dia kata lagi ramai jiran2 saya ni dah beli even suri rumah sepenoh masa yang mengharapkan para suami cucuk dinding tiap2 bulan 2 pon boleh beli takkan pulak saya yang bekerja sebagai CEKGU ni xleh nak beli...hadiah untuk suami konon... (aloo beb...cekgu pun gaji bukan besar mana pong...tarah2 bukit pun leh gondol ini kan pulak duit dalam bank tu...) 

  • 'dia' kata lagi...owh..cekgu sayang duit sanggop beli barang emas tapi tak sangop beli barang untuk sehat...

  • 'dia' kata lagi...owh..abang minat spider boleh beli speaker besar2 barang kesehatan xnak beli...

  • 'dia' kata lagi...owh..cekgu sayang duet...body untuk sehat x boleh nak cari...

  • 'dia' kata lagi...owh..duit cekgu buat so ape nak tanye suami...lainlah kalau cekgu nak suruh suami bayar...

  • korang (salesman swisspro@tecnowater)... korang nampak bergayot2 barang kemas kat badan ni??

  • korang (salesman swisspro@tecnowater)... suka hati laki saya lah nak beli itu semua dah 2 minat sampingan dia...lagi pon setakat RM10 je spider 2...speaker pulak dari bjang memang dah ada...hmmm apa kena mengena dengan barang korang tuh???

  • korang (salesman swisspro@tecnowater) ... bukan masalah duet jadi ukuran tapi apa2 mestilah adanya perbincangan antara suami siteri kan??? xkan nak membelakangkan suami pulak...memang la benda 2 bagos...

  • ishkkk...saket hati ni bila dengar...bila saya kata xnak...muka dia macam paiseh!!! cittt...cittt...suka hati sayalah...nak paksa wat ape???

  • saya ni bukanlah berkira sangat tapi apa-apa yang saya buat mestilah kena dapatkan permission dari suami dulu...lagipon saya ni kena pikir mana yang lebey utama dulu...yelah orang baru kawen macam2 keperluan yang lebih menjadi PRIORITI... memang betol korang juz nak cari rezeki...tak apa bagos korang cari dengan cara yang HALAL bukan dengan peras ugot macam AH LONG ke...KAK NGAH ke...tapi kalau orang dah tak nak beli tu jangan lah tarik muka ketattt... wahai para salesman tecno water..sedarlah rezeki tu mudah nak dapat kalau kita ikhlas...jangan lah gunakan muka yang MACAM itu dengan KATA-KATA yang tak sedap nak dengan dek cuping telinga...kalau dah 2 rezeki korang terimalah hakikat...
p/s : maaf lah kalau ada salesman2 kan luar sana yang terasa nak hangen dengan entri ni....saya kata apa yang saya rasa je..pendapat saya..pendapat tak pernah salah kan???

okey...semoga anda mendapat rezeki yang melimpah ruah dan berjaya dengan kerjaya anda sekarang...

2 comments:

ayin~weeweet said...

saya pon xsuke..sila boo mereka.HEPP! jangan..mereka mencari rezeki yang halal. ko buat muke ala ala the rock bila diorang mengguris perasaan.hokay?hahaha

Mid Valley said...

salam kak...saya bukan salesman... saya salesgurl tecno water @ swisspro @ kadyn..
harap akak bersabar. bukan semua salesman / salesgurl mcm tu.. kalau akak salah pilih orang@salesman.. ramai dah kene tipu.. tapi akak betuah coz budak tu bagi harga staff..klu x..ade yg bayar dgn harga rm3388 dan deposit rm 588 tau? siap ade kene pakse bayar cash lagi.. kami sales ni kalau tak jual 1 set kami dibuang keje.. jadi.. harap semua yang lain prihatin ngan kami.. setiap orang ada masalah.. termasuk jurujual... Tiang kayu (TQ)

Back to Top