0

M.A.K.A.N Chin Chum

owhhh....entri kali ini saya nak story sket pasal saya dan hubby pergi makan-makan....sebelum datang kelatan saya ada tengok satu rancangan ni...WARUNG KITA dekat channel Astro...tengok pengacara dia makan saya pon ape lagi terus bagitau hubby nak pergi restoran ni...then FINALLY...thx 2 my hubby coz bawak jugak kat restoran ni....

M.A.K.A.N Chin Chum....apa itu Chin Chum??? haaa...nak habaq mai lah ni...

inilah Restoran Food Village di Kota Bharu Kelantan...kalau sebot nama restoran ni sure orang tunjukkan jalan la....hahahaha (ektuali tak tau jalan pun...hubby bawa tau2 dah sampai) untuk pengetahuan korang...restoran ni sangatlah bagod environmentnye....alas meja yang digunakan adalh kain batik...jimat bukan?? senang untuk ditukar jugak setiap kali pengunjung yang datang selesai makan...

signboard ni kat tepi jalan je senang nak nampak
ni plak pintu gerbang masok ke restoran besh ni...

ok ini dia...Chin Chum...
ala...chin chum ni juz bebola yang dimasak mcm ala2 steamboat gitu...kenyang dan puas jugaklah makan...walaupun hanya hidangan bebola-bebolasz...harganye RM13.90 per person...wahhh macam JJCM la plak...........


beria je hubby makan...lebey dari saya yang betoi2 teringin ni..hahah


tengok 2 hubby saya?? makan lagi...saya pulak sebok nak pose aje...ada ke saya minta hubby amik pic saya tengah makan...emmm hampeh...tak mau nye dia...malu la kunon


fuhhh kenyang sunggoh le...walaupun bebola dan ade jugaklah makanan sampingannya contohnya...hirisan daging dan ayam yang dibakar diatas bekasnya dan di dalamnya terdapat arang yang dibakar....2 gelas air pun x cukup...sup nye pun wa cakap lu...sedapp bangat sup chin chum ni dihidangkan dalam cerek kemudian dituang disekeliling dapor steamboat tadi 2...(eh betol ke dapor steamboat alah belasah je lah nak sebot ape pon...peduli hape??)


amacam?? kalau korang semua yang dudok jauh2 dari kelantan ni, nak datang or datang ke kelantan ni ...jangan lupa singgah ke Restoran Food Village ini gereti x rugi..gerenti besh woooo....restoran ni senang je nak cari...terletak di Pengkalan Chepa,Kota Bharu, jalan menuju ke airport sahaja...alah....x susah lah...senang je nak cari...kalau susah tanyalah orang...hahaha

p/s : kepada Cik Ayin dan Cik Ct kalau kortang nak mai kelantan amatlah disuggestkan...kalau nak diawa pun boley...





0 comments:

Back to Top