0

kisah aku dan dia....part 1

salam...."kisah aku dan dia"...


A.K.U = Siapa aku?? Nurul Asikin Binti Mahadi
D.I.A = Siapa dia?? Abdul Qaiyum Firdaus Bin Rahamat


Mungkin entri yang saya tulis kali ini agak dah lapuk emmmm...untuk lebih kurang 4 bulan yang lepas...saya akhirnya sah menjadi isteri kepada suami saya yang tersayang...baby Que...yang cute dihati saya...bahagia ke?? ishkkk mestilah bahagia beb...bukan senang tau nak menempuhi alam perkenalan,percintaan,pertunangan dan perkahwinan bersama2 insan yang bernama lelaki...dan lelaki itu adalah suami saya...mestilah suami saya...takkan suami awak??? heheheh


ok 1st picture yang saya nak share dengan korang semua..


ini gambo mase muda mudia belialah katakan....zaman bercintan-cintun....

korang nak tau kat mana nih??? hahaha...kat KLCC je...seingat saya kan masa tu ada PC FAIR kat sana...bila tengok balik gambar ni...teringatlah saat2 bercinta sakan...masa ni langsung tak ada planning yang dia ni akan menjadi suami pun....ingat juz couple2 biasa2 je...(hmmm masa ni dia ada kawan dengan girl lain tau???)....tapi akhirnya???...nanti cerita....

2nd picture pulak nk share

 haahh JJG9082 ni lah motor pertama kami...

ke mana2 masa bercinta inilah motor yang kami  ronggengkan...kira dari mula kenal daripada dia '0' saya bersama dengan suami saya tau?? tapi...sayangnya motor ini tak lama...terpaksa dijual demi ayahanda suamiku...sayang sangat2 suami saya yang sentiasa berkorban demi keluarganya....

3rd picture nak share                                              

emmmm....nampak tak tulisan kat kereta merah sebelah mamat dan minah 2??? hehehe WGK 223 haaa...tu lah kereta suami saya...sampailah sekarang masih lagi berguna untuk dipergunakan (yelah belum habis bayar....hutang lagi ngan bank) masa ni waktu...oooopsss...nanti cerita belum masa lagi...masa gambar ni diambil kereta ni baru sahaja dimiliki oleh suamiku...tak sampai sebulan...rezeki...++++....masa mula2 nak decide ambil kereta ni...kami berpakat tau???? berbincang untuk masa depan kami....alhamdullilah walaupun tak sehebat korang yang kereta canggih2 maut tu...WGK ini lah yang sentiasa menjai saksi dan teduhan cinta kami....

4th picture nk share lagi...
 
tanggal 16 Oktober 2007...bersamaan 4 syawal kami akhirnya melangsungkan pertunangan hasil perbincangan hati ke hati...dan dengan restu orang tua kami....majlis ni saya buat dirumah datuk saya di kampung...almaklumlah...raya ke-4...memang sengaja kami rancangkan tarikh ni....sebab masa ni semua ahli keluarga saya berkumpul...kan RAYA....kalau tak macam mana lah mereka nak hadir kalau buat hari lain...hari raya lah waktu paling tepat untuk kami semua berkumpul....kira puas hatilah walaupun jauh sedara mara semua ada...paling best besfren2 saya hampir semua datang ke majlis kami ini...sayang diorang semua....muahmuahmuahhhhh....sepanjang pertunangan kami ni pelbagai dugaan yang diberikan kepada kami....alhamdullillah...kami masih bersama....tempuhi dengan tabah...sabar...dan yakin....bayangkanlah tahun pertama adalah tahun yang paling menyakitkan...almaklumlah tempoh kami bertunang lama...2 tahun....

to be continued next post....

0 comments:

Back to Top