0

kisah aku dan dia part 2

ollaaa semua...."kisah aku dan dia" bersambung lagi...dengan part 2.....

alhamdullillah...sepanjangang pertunangan kami...walaupun pelbagai dugaan dan tangisan mengiringi tapi kami beraya mengharungi jugak...bergaduh jangan kata lah....sentiasa bergaduh...semuanya melibatkan P.E.R.E.M.P.U.A.N...(i'm also perempuan)...tapi bukan perempuan itu....tapi nasib baiklah dalam hati tunang saya diduga HATINYA KEKAL MILIK saya....insyaallah biarlah sampai bila2....tapikan...nak tau?? keluarga saya hampir2 berputus asa taudengan pertunangan kami ni...ye lah mana tahan bila hati anak gadisnya seperti dipermainkan....betul tak....tapi saya tetap juga bersaha mempertahankan hubugan ini...kerana bagi saya percaya selagi ada jalan penyelesaian mungkin di situ masih ada J.O.D.O.H antara kami....DOA & TAWAKAL.... itu yang saya pegang untuk kami kekal bersama....tapi ada 1 yang aku percaya...ISTIKHARAH...itulah ubat yang paling mujarab.....

ok lupakan cita duka saya tu....

1st picture 2 share

Inilah saat yang paling saya idamkan....saat diijabkabulkan...alhamdulillah...semuanya berjalan lancar...walaupun semasa lafaz akad tu suami saya ni boleh pulak berkhayal...hahaha bila tengok video ketawa kami semua bila tengok gelagat suami saya...nak tau??? hahaha suami saya ni punyalah excited...khutbah nikah yang sepatutnya dibaca oleh TOK KADI...suami saya pulak nak baca...bila tengok saja banyak helaian bertulis jawi terus tak jadi baca....(bukan tak pandai jawi tapi sebab banyak sangat helaian panjang pulak tu khutbahnya....) ABANG...ABANG...ABANG...you so sweet to me...ahakkssss...

Haaa...ni pulak saat bacaan TA'LIQ...yang dibaca oleh kami as husband and wife selepas akad nikah berlangsung...touching betul masa ni....ye lah di JOHOR ada bacaan untuk penyerahan anak kepada suaminya yang dibaca oleh AYAHANDA dan BONDA pengantin perempuan...tapi ayah saya tak baca almaklumlah...orang lama kan...ayah tak pandai baca, mak saya pulak tak sanggup nak baca...sedih seh...masa ni betul2 saya tak boleh tengok muka mak...terharu sangat...sayu...dan sedih....hati anak mana yang tak sedih wehhh!!!

 Ini pulak semasa batal air solat...tengok picture sebelah ni...cewahhh ye2 lah saya bersalaman dengan suami...malu...sebab semua tengok mengelilingi kami...ok...suami saya menghadiahkan saya seutas gelang...dan saya pula hadiahkan suami saya seutas jam tangan....emmm...kalau anda tengok biasa saja pemberian daripada suami saya...murah je tapi amat berharga dihati saya...yelah jika nak dibandingkan dengan pasangan lain mesti mewah kan??? tapi alhamdulillah saya terima seadanya...kerana yang penting kami selamat diijabkabulkan...saya pula beri suami seutas jam tangan yang basa jugak...mungkin tak semewah pasangan yang lain...tapi kami menghargai pemberian masing2...sangat2 menghargai...thanks S.A.Y.A.N.G....

Yahoooo....sanding time...inilah saat saya dan suami menjadi raja sehari...(tapi King dihati saya selamanya...dan mestilah saya pun menjadi Queen dihati suami... ) saya memilih busana hitam kuning...biasa je...hanya kebaya lace hitam dan lining kuning...tak ada yang menarik pun....saya suka dengan warnanya sahaja....ye lah tema GOLD YELLOW... masa persandingan ni ramai ahli keluarga saya kata saya tak reti duduk diam..hahahah pengantin mengelanyah....biasalah saya...ganas sikit sampai terbawa2 ke jinjang pelamin..malu...segan...semua ada masa ni ye la...semua orang tengok...gila tak malu????

Disebelah kanan ni pula....pelamin impian....erkkk impian ke??? NO...NO...NO...ini bukan impian tapi...inilah yang saya dapat...sebenarnya saya dan mak saya pilih pelamin yang lain...tapi yang dibawa lain pulak...terdiam saya masa krew pasang pelamin ni...bila saya tanya owner bridal ni kata pelamin yang saya idam2kan tu tak sesuai untuk diletakkan dalam rumah saya...FRUSTTTT nya....rasa kecewa ni saya kongsikan dengan kawan saya...SERI, ROZIAH and AYIN....siap MMS diorang tanya pendapat and luah rasa geram...so inilah PELAMIN BUKAN IDAMAN SAYA...biasa je kan??? macam dulu2 je kan??? well benda dah lepaskan??? dan diatasnya lah saya menjadi raja sehari...

Yang ini pulak pelamin idaman disebelah suami saya di Dewan Kg. Melayu....saya dan emak mentua yang pilih...alhamdulillah taklah mengecewakan macam pelamin di rumah saya...ahahahah kutuk sendiri pulak...(aahhh biarlah orang kata biasa je tapi bagi saya lawa apa??) saya punya entri suka saya lah nak angkat bakul sendiri...
Picture seterusnya...upacara memotong kek perkahwinan...kek kawen tu saya tempah daripada A.J. BAKERY milik abang ipar besfren saya...puas hati sangat besar dan cantik...(cantik ker???) suka syalah nak cakap cantik.....ahakkksss...tingkat paling atas tu just cup cake biasa saja...tapi oklah puas hati sangat2.....
ok...picture ni pulak adalah gambar outdoor yang dibuat di taman perumahan saya je...orang panggil TASIK T6...boleh lah...tasik le jugak...walaupun tak sebesar mana...saya pun ni lah 1st time datag ke sini sebab nak buat photoshoot....kalau tak sampai ke hari ni kot tak jejak kat tempat ni...ok lah..pemandangannya pun cantik...ada banyak sebenarnya gambar outdoor ni...tapi ni je lah 1 yang saya boleh kongsikan...
 lupa pulak....ni pulak picture terakhir saya nak kongsikan dengan korang semua....just untuk kenangan saya....
huhuhuhu...penatnya nak taip panjang rasanya saya dah taip ni...emmmm juz cerita biasa saja...alkisahnya...tak ada yang istimewa sangat pun...hanya mengisi kekosongan waktu untuk menulis blog ni....ok lah samapi disini saja....

DOAKANLAH KAMI....BAHAGIA HINGGA AKHIR HAYAT KAMI....AMINNNN...DOAKAN KAMI CEPAT DAPAT BBY JUGAK....ngeee~~~

0 comments:

Back to Top