3

Hikmah yang MAHA ESA...mengertilah...

HIKMAH YANG MAHA ESA....
  • Saya tak tau, dia tak tau, mereka tak tau, anda juga tak taukan??? apa hikmah setiap kejadian dan peristiwa yang berlaku dalam kehidupan kita....seyes saya pon xtau....redha atas qada n qadar Allah...tapi ada sesuatu yang kita boleh buat...antaranya dengan kalimah Alhamdulillah....InsyaAllah...MasyaAllah...Nauzzubillah....Maha suci Allah yang Maha mengetahui segalanya.....
  • Kita boleh merancang rite? berusaha...tawakal...redha...dan terima seadanya....begitu juga dengan saya....UJIAN dari Allah tak lekang dari kehidupan saya...orang kata Allah takkan uji kita kalau Dia tau kita tak mampu mengharunginya....yess...saya KUAT....saya TABAH...saya MAMPU...saya YAKIN....semuanya yang datang dari-Nya adalah akan datang sesuatu yang baik nanti insyaAllah....
  • Bukan mudah kan untuk anda,mereka dan sesiapa sahaja yang berada dalam situasi saya...ya saya faham...anda faham...mereka faham (bagi mereka yang merasai) 
  • Bukan mudah untuk kita buat TAK TAHU....wat TAK HERAN...lagi2 isteri-isteri yang belum lagi menyempurnakan apa yang dikehendaki dalam sesebuah perkahwinan..."dikurniakan cahaya mata" semua orang yang berkahwin pasti mengimpikan semua itu kan??? 
  • Arggghhh....betapa hebatnya UJIAN ni...bila kita jumpa orang ada sahaja dialog2 fotostat ....huhhhhh...BERTABAHLAH saya....

"dah ada ke?"
"bila lagi?"
"slim je tengok?" (klu nak kata saya dah x gemok lagi xpelah....)
"mcm mne ni x jadi2 lagi ke?"
"bila nak ada?"
"bila ni lambatnye nak tunggu?"
Semua pertanyaan ni kalau masuk inbox kat kaunter pertanyaan...mahunye laku kaunter tu kalau setiap pertanyaan dikenakan caj....hahahha....ni yang silap ni...FREE QUESTION..
Hapa? ingat senang ke? mehhh...nanti saya tekan butang...tetttt...kechinnnnn...siap dah BAYI ANDA SIAP UNTUK DIPROSES....wah semudah ABC je korang ingat??? 




Lihat senyuman si kecil ini....siapa yang tak menginginkan senyum tawa ini menghiasi ruang sudut setiap kasih si suami...si isteri...


  • Emmm...mungkin belum rezeki saya lagi....ALLAH Maha Mengetahui...apa dahulu yang terbaik untuk saya...mugkin Dia tak bagi saya rezeki anak lagi mungkin akan datang rezeki yang lain...siapa tahu??? 
  • USAHA? siapa kata kami tak berusaha? cuma mungkin belum menjadi    USAHA kami ni...positif...positif...positif...kami cuba untuk berpositif...insyaALLAH rezeki itu belum sampai lagi....masanye akan ada insyaALLAH cuma kita tak tahu bila masa yang sesuai untuk kita menerima rezeki tu dari Allah....
  • Apa yang kami cuba buat sekarang ni...sementara belum diizinkan bergelar IBU dan ABAH...UMI dan BABA...MAMA dan PAPA...MUMMY dan DADDY...MAK dan AYAH...walau apa pun gelarannya...kami akan tetap berusaha ke arah itu....wahhhh....sungguh saya tak mahu STRESSS...kerana ia kan mengganggu sistem HORMON saya...warghhhh!!!! BUKAN MUDAH juga nak mengelak semua itu...
  • Wahai anda semua...hentikanlah pertanyaan2 yang bikin hati saya gundah...TOLONGLAH fahami kami yang mengalami ini...pedih...sesangat...kami bukan MAKSUM boleh telan semuanya...kami INSAN biasa....ye...saya tahu mungkin anda PRIHATIN...ye...x salah dan kami menghargainya...tapi tolonglah kami dan sandarkanlah keprihatinan anda tu dengan memahami perasaan kami ini....
Saya TABAH...kami BERUSAHA...


Suamiku...
Maafkan isterimu....
Andai masih belum memberi sinar dan hilai tawa....
dari si kecil yang bergelar BABY....
Isterimu berUSAHA...kita ber USAHA
jangan ada pasrah bertulangkan putus asa...
kerana ia pasti ada...
untuk kita...
untuk cinta kita....


  • 26 hari lagi menjelang Aidilfitri...argghh...tetiba saya rasa tak senang rasa hilang mood untuk berHARI RAYA....risau,gundah semua ada....badi,fobia dan takot dengan soalan-soalan cepu emas cap gajah dari mereka-mereka....Ya...mereka-mereka yang bisa mengundahkan hati ini...Wargghhh...BERTABAH KE SAYA??? bukan mudah...bukan senang...bukan,bukan,dan bukan.....MENGERTILAH....
  • DOA kami, akan ada kesempatan itu jua nanti....
  • DOA kami,pertemukanlah kesempatan itu nanti...
  • DOA kami, berilah sinar kesempatan itu nanti...

3 comments:

Butang Pena said...

sabar ye kin...
aku dah alami sume tu...
tahun pertama mmg ko akan rasa takut, fobia nak jmpe sedara mara sbb tau ape soalan yg akan kuar dr mulut diorg...
tp alhamdulillah skrg pas 2 tahun, aku dah mula lali dgn sume tu...
bila ade yg tanya lagi, aku cuma ckp seringkas dan sepadat mungkin "Tuhan tak bagi rezeki lagi"...
dan jwpn tu boleh mendiamkan si penanya...
taun ni gak dugaan buat aku sbb cousin yg kawin awal tahun ni dah berisi...
mcm biase, aku kene siapkan mental dan fizikal aku utk hadapi soalan2 cepumas dr diorang...
ape pun aku bersyukur sgt sbb dikurniakan suami dan mak ayah yg sgt faham situasi anaknya ni...
smpai skrg mak aku x penah tanya psl anak...
sbb die paham sume tu ketentuan Allah...
dan aku buat kesimpulan, org yg tak paham ni x yakin dgn Penciptanya...
pecayala, aku paham sgt perasaan ko...
tp kita x mampu nak tutup mulut org...
melainkan kita tutup telinga kita sndr...
insyaallah sume ni akan berlalu...
byk2 bsabar...
Tuhan takkan menduga hambaNya jika dirasakan kita x mampu...
besar hikmah kalo kita redha dgn ujianNya ni...

*sori kalo komen aku pnjg melampau. tp serius mmg aku cpt terasa hati kalo dgr cite psl ni. ramai gak kwn yg senasib. ;)

~syikinblankidea~ said...

tq dila....hanya org yg mengerti yg memahami kan??? kita same2 berdoa la....InsyaAllah...rezeki 2 akan ada 1 ari nanti cuma bila 2 x taulah...

Pensel Cyber said...

huhuu..dtg mencelah skit..:)
sy yg kawin br msuk 2bln nie pun dh merasai apa yg syikin rse tu..
tmbh2 br2 lgih, mmg bertubi2lh soalan tu yg ditanya. Yg sakit jew dgr bile org ckp "xpyh2 nk merancang, branak je". Fuhh, berderau rse drah nih.huhuu..xtaulh blk raya nt cmne. Anyway, byk2 kn bersabar, berusaha, berdoa dan tawakkal yup.

Back to Top